مشاهده تصاویر

استان هرمزگان.شهرستان بندرلنگه
کد مکان: 1132972

کیش

جزیره کیش، از جزایر خلیج فارس و مرکز بخش کیش که در شهرستان بندر لنگه و استان هرمزگان قرار دارد.

جزیرهٔ کیش از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود.

سالانه به‌طور متوسط، بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر از این جزیره مرجانی بازدید می‌کنندکیش یکی از 21 جزیره ایرانی است که در خلیج‌فارس خانه کرده است. هیچ رودخانه دائمی در جزیره کیش وجود ندارد و آب جزیره از منابع آب شیرین زیرزمینی تامین می‌شود.آب‌وهوای کیش گرم و مرطوب است و میانگین دمای آن به 26 درجه می‌رسد. بارندگی در جزیره بسیار کم است و فقط در ماه‌های زمستان بارش پراکنده دیده می‌شود.
جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است که برای سال‌های متمادی، یکی از قطب‌های گردشگری محبوب ایران محسوب می‌شود. این جزیره به‌دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحاتی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و سفری به‌یادماندنی برای آن‌ها رقم می‌زند. تجربه بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی و همچنین تجربه تفریحاتی مانند غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراسل سواری، سافاری، کارتینگ، بانجی جامپینگ و شترسواری را در این جزیره نباید از دست داد


مسیریابی روی نقشه